Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.05.2021 11:09 - Как да подходим към един ядосан човек
Автор: bliznaci Категория: Други   
Прочетен: 1079 Коментари: 0 Гласове:
-1

Последна промяна: 14.05.2021 11:10

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

image




Колкото по изискващо и интензивно е едно взаимодействие, толкова по-вероятно е и да възникнат конфликти. Но повечето от тях, обаче, причиняват емоционално разстройство и намаляват нивото на преданост и привързаност. Ако използвате следната регулираща техника, много от конфликтите могат да бъдат разрешени преди участниците да са били принудени да се отдалечат прекалено много от тяхната комфортна зона.
  1. Приемете възраженията на говорещия, без да се опитвате да ги отхвърляте. Бъдете активен слушател, който наистина чува онова, което думите изразяват.
  2. Споделете загрижеността на говорещия или като се съгласите с него, или като изразите съпричастието си. Кажете: „Разбирам какво имате предвид“ или „И аз бих се чувствал по същия начин, ако бях на вашето място“.
  3. Отговорете на чувствата на говорещия, за да демонстрирате разбирането си. Можете да перефразирате изказването му като кажете нещо от сорта: „Да видим дали разбрах какво имате предвид“.
  4. Представете му нова информация, за да му помогнете да промени решението си. Той се нуждае от логична причина, за да се съгласи с вас, така че предложете му такава причина, която няма да го направи да изглежда нерешителен.
  5. Потвърдете споразумението си, като го помолите за ободрение. Накарайте го да се обвърже устно, за да приключите темата в положително настроение.

Приемането, споделянето и съпричастността са най-ефективните средства, когато трябва да се справите с емоционалните изблици на един сърдит човек. Тези първи три стъпки ви позволяват да успокоите нещата и да го върнете в неговата комфортна зона. Когато това стане, той ще може по-ефективно да борави с фактите в последните две стъпки – представянето на информация и потвърждението. Тактиката, която повечето хора използват, обръща реда наопаки и първо се занимава с фактите, а след това с емоциите, ако изобщо се стигне до тях. Като използвате предложената в петте стъпки методика, можете да постигнете разбирателство и одобрение, дори и когато е невъзможно да се намери компромисно решение или да се постигне частично удовлетворение.

Ако решенията не подлежат на преговори и ви се налага да изискате сътрудничество и съгласие, това също може да бъде постигнато по начин, подсигуряващ и занапред добрите взаимоотношения. Както в повечето случаи, няма значение кокво правите, а как го правите. Това е така, защото повечето хора предпочитат взаимноподкрепящите взаимоотношения пред непрекъснатото завоюване. Предлагането на подкрепа, когато всъщност ви се налага да се въздържите, може да бъде постигнато ефективно чрез използването на техниката на поддържащия отказ. Ето и основните стъпки за използване на тази техника.

Преди всичко приемете да подкрепите молбата на другия човек. Приемането, както винаги, му позволява да изпита емоционално облекчение, че не е отхвърлен, което в противен случай би го унижило. След това изразете разбирането си, като парафразирате молбата му. Изразете неговите чувства с ваши думи, за да покажете, че наистина разбирате какво усеща. След това обективно обосновете отказа си. Това ще го накара да се замисли, тъй като веднъж вече сте приели и подкрепили емоциите му. Помугнете му да изрази искрено онова, което чувства. Това, че помагате на разочарования човек да изрази чувствата си, прочиства въздуха и предлага едно символично облекчение. Накрая потвърдете отново твърдо отказа си, но не по критичен, а по подкрепящ начин. Твърдото потвърждаване на отказа по некритичен начин се приема и с това въпросът приключва веднъж завинаги.

Подкрепящият отказ формира ясен, логичен отговор за разочарования или ядосан човек, с който не бихте могли да обсъждате последствията, освен ако първоначално не му осигурите одобрението и подкрепата си. Това отнема малко повече време, отколкото един директен отказ, но пък показва искрената ви загриженост по отношение на чувствата на другия човек. Чрез този вид отказ също така се избягват и слабостите на дългия, непоследователен разговор, защото тоъ директно се отнася към критичната емоционална тема.

Повечето от отказите, които усложнават опититеви да приобщите другите към взаимноизгоднота развръзка, се получават, защото хората се страхуват да не бъдат наранени. Страхът не само кара хората да бягат от вас, той ги принуждава и да се отбраняват. Дори и ситуации, на пръв поглед блокирани от явен егоизъм, обикновено са в резултат на нечий страх – страх, че човекът няма да получи онова, което заслужава за времето, парите или самия себе си – или пък от необходимостта му да бъде винаги прав.




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bliznaci
Категория: Други
Прочетен: 62956
Постинги: 57
Коментари: 0
Гласове: 94
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол